My Name Is Khan – 9/10

2015.03.12. 23:38

mv5bmtuymta4ndyzmv5bml5banbnxkftztcwmjk5mzcxmw_v1_sx214_al.jpgMegnéztem ezt a csodás kis filmet, és mintha megtisztultam volna. Szeretem a filmeket. Egészen más, minden olyan más. Olyan volt, mint egy vers. Gyönyörűen működött minden benne, és persze figyelmeztetett, hogy kicsit átdolgozták a történetet, hogy jobban  hasson így az érzelmekre, de ezért van a film, hogy ne nyers legyen, hanem magasztos, meghitt vagy éppen drámai. Nem láttam még Bollywood filmet, ezért nem tudtam, hogy mire számítsak, egyátalán nem ismerek indiai színészeket, és nem ismerem a stílust sem. De látszik, hogy az irány az amerikai filmek látványvilága, a zenék csodásak, a színészi játék pedig nagyon meghatározó. A Mama Jenny szál annyira meghatott, hogy tényleg kéznél volt a zsepi, és közben pedig nevettem, mert olyan édes is volt. Imádom ezt a vidáman és énekelve sírunk megoldást, hisz „we shall overcome”, és ezt csak belülről lehet megoldani, és ott a válasz, énekelni. Nem véletlen, hogy tele vannak élettel ezek az afroamerikai nők, csodás szál.

Jaj meg úgy minden olyan jól el van találva, a hangulat, a poénok, az aláfestő zenék, egyszerűen tényleg, mint egy kis mennyország, amikor együtt van a család. Aztán a focis jelenet után egészen átalakul a film, igazi drámai fordulat, és ez a színész hihetetlen, micsoda tehetség, ezt így végig eljátszani. Bele se merek gondolni, mennyit kellett előtte tanulmányoznia az autisták viselkedését. Egy pillanatig nem esett ki a szerepből, zseniális. A nő jól játszott, és a szeretet vs. utálat üzenete pedig teljesen hitelesen jött át. Volt egy csomó túlzás benne, ami persze szándékosan hatásvadász, de én nem éreztem azt egy pillanatig sem, hogy nem jogos. Teljesen jogos. Sőt. Néha jobban esik a kegyes hazugság, mint a full reality filmek, mozgó kamerával és össze-vissza vágott hatásvadász jelenetekkel. Nem isteníteni akarom ezt a filmet, de valahogy hiányzott már egy ilyen könnyes vígjáték-dráma-mix. Mivel magamhoz hűnek kell lennem, ezért mint minden filmet, ezt is pontozom, mert megérdemli. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mrcsan.blog.hu/api/trackback/id/tr457264351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása